21 april 2006

Det er ikke alltid....


at ting er slik de ser ut som de er.

I dag på vei til kiropraktoren krysset jeg en bro i retning mot Los Boliches. Mot meg på andre sida kommer to av østens kvinner, sannsynligvis av kinesisk opprinnelse, hånd i hånd slik kjærester ofte går. Javel, tenkte jeg, det kan vel så være da, men da de kom nærmere så jeg at den ene nok var betydelig yngre enn den andre, så det var vel mor og datter da. Det er veldig vanskelig å aldersbestemme østens folk, især kvinnene. Akkurat i det de passerte meg hørte jeg at de snakket rent svensk; stockholmsk! Så dette er bare enda et tilfelle hvor ting slett ikke er slik de ser ut til å være.
En gang i vinter da det regnet, tok jeg bussen hjem. Jeg hadde gått på og satt meg da det kom to unge tenåringsjenter inn og satte seg bak meg. Den ene mistet pengepungen sin på golvet ved siden av meg og jeg tok den opp og leverte den til henne. Hun takket aller vennligst på engelsk og jeg svarte selvfølgelig på engelsk. På vei oppover mot Las Lagunas fikk jeg en bred informasjon på norsk om erfaringene de hadde gjort med kjærestene sine.... de var vel overbevist om at jeg var britisk eller noe annet og slett ikke kunne forstå et ord norsk.

Nada mas

Ingen kommentarer: