28 juni 2006

Navlelo-bloggen.

De siste ukene har jeg frekventert noe som kalles VG-blogg. Det er en slags blogg-chatte-side hvor en del skribenter er mest opptatt av sin egen navle og det som finnes inni der... altså navlelo! Og det er viktig, veldig viktig å sende hilsener og klemmer, nattaklem, gode tanker, "takk for at du er", etc. etc. ja veldig kozeli, snx, CU osv. Men noen av skribentene er dyktige og jeg har vel lagt til noen på min linkliste... ikke mange, men noen få. Nå er jeg selv så uheldig--- (wow, jeg er heldig og priviligert!) at jeg bor utenlands og derfor ikke kan bli navlelo-blogger. For det er slik i gamlelandet at om man skal blogge der, så må man ha en norsk mobiltelefon.... (mye navlelo i VG-nett også).... Dette fører til at om jeg vil kommentere et innlegg i navlelo-bloggen (VG-blogg) så må det godkjennes av navlelobloggeren før det kommer inn, så derfor kan jeg aldri gi navlelobloggeren negativ kritikk, selv om det er velfortjent, han/hun bare sletter innlegget mitt og fortsetter å lete etter mere navlelo. Og jeg tror det er mye i norske navler!

Nada mas!

Sorry but this is only in norwegian.

12 kommentarer:

Mare Nostrum sa...

Fungerte dette! Ja, da får stikke innom så skal det vel bli blåhai...

Anonym sa...

Navlelo-blogging tror jeg må være den beste beskrivelsen av VGB, nest etter "freak show".

Men det er noen virkelig gode blogger i mengden av dårskap som fins på VGB. Sjekk ut f.eks Absolut Dunkman (http://www.vgb.no/4364/).

MVH
S. Lee

Anonym sa...

Men er ikke nordboere stort sett VELDIG navlebeskuende da.....?

Mare Nostrum sa...

Jo Aurora, nordmenn er nok det. Det er en merkverdighet at folk fra dette lille landet alltid har trodd at de kommer fra Verdens Navle.

Anonym sa...

Jeg er ikke sikker på om dette funker, men prøver med friskt mot.:o)

Det er mye chatting og tøv på VGB, det er sikkert. Men jeg tror det er verre om sommeren enn om vinteren, for nå ser det ut som de fleste av dem jeg vil kalle gode bloggere har tatt ferie.

Likevel finnes det gullklumper i gråsteinen hvis man leter.

Jeg for min del har også bodd mange år utenfor Norges grenser, og jeg er enig i at vi nordmenn kan være fryktelige navlebeskuende og selvsentrerte.

Et symtom: Når en politisk leder eller en eller annen kjent person ankommer Norge, er omtrent det første spørsmålet han/hun får: Hvordan liker du Norge? Synes du Norge er et vakkert land? Hva synes du om de norske jentene? osv.
Jeg synes det er pinlig.
Kan ikke journalistene heller snakke om det disse menneskene representerer?

Jeg vurderer forresten å opprette en blogg utenom VG.(I tillegg til VGB)
Er du fornøyd med dette bloggstedet og er det greit å bruke?

Mare Nostrum sa...

Hei Starlett!
Det er ganske enkelt å bruke, men jeg er ikke helt fornøyd. Bla så viser ikke "prewiew" siden slik den vil se ut i virkeligheten, men det kan kanskje komme av at jeg ikke benytter IE som nettleser?

Jeg begynte egentelig å blogge for slekt og venner hjemme i Norge. Syntes det var mere givende enn å sende mailer til alle. Men etterhvert blir det litt mere. Kanskje hiver jeg meg på disse med "daily photos". Der er det mange fine blogger med bilder som forteller mye. Se f.eks på denne: http://miljacka1942.blogspot.com/ bilder som forteller en historie om den forferdelige tiden i Sarajevo.

Anonym sa...

Hei, Mare Nostrum!

Jeg har nå lagt

http://miljacka1942.blogspot.com/
på Favoritter i nettleseren, og skal undersøke og lese der snart.

Takk for tipset!

Tror du nettleseren spiller noen rolle for "prewiew"?

Ja, jeg vet ikke.

På VGB er det ikke noen forhåndsvisning i det hele tatt.

Man kan lagre et innlegg i "kladd", men vi ser ikke hvordan resultatet kommer til å ta seg ut.
Det er en svakhet ved VGB.

Det har hendt meg flere ganger at jeg har måttet redigere et allerede publisert innlegg fordi det så helt annerledes ut da det ble publisert enn i den lille boksen hvor man skriver.

Mare Nostrum sa...

Det er nok endel programmerere som har svoret en slags troskapsed til Microsoft for jeg har sett at om man ikke fikser saker i Opera eller Firefox, så går ting helt greit i Internett Explorer. Men Explorer går for sent for meg og har for mange sikkerhetshull til at jeg vil bruke den mere enn absolutt nødvendig.

Har forresten lagt merke til at det er viktig på VGB å få flest mulig kommentarer... litt for fjortispreget noe av det (huff nå satte jeg gruppe i bås igjen!) Jeg mener at innholdet i det de skriver er vel viktigere enn antall kommentarer?

Anonym sa...

Hei på du!

Hvorfor skal det nå måtte være enten eller?

Navlebeskuende eller ikke, en kan ha glede av bloggen sin og andres allikevel! En god latter forlenger kanskje ikke livet, men gjør det mer morsomt!

Mare Nostrum sa...

..og luringen! Jeg synes det er gøy å sitte utenfor og betrakte utviklingen på VGB som tilskuer. Jeg har aldri sagt at noe som helst skal være enten eller, bare kommentert gjennomsnittsbloggeren i VGB.

Jeg har også merket meg at enkelte oppdager at den første bloggen de startet var et feilspor. Så sletter de den og starter en ny og betydelig bedre blogg.

Anonym sa...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»