29 mai 2006

Detelina.

Mens våre norske venner som bor i Edf. Detelina er på "sommerferie" i Norge, har jeg påtatt meg ansvaret for å prøve å holde plantene i live gjennom en het sommer. Litt til er det å gjøre der, men plantene er viktige. Det tar ca en time å spasere dit hjemmefra og litt lenger tid å gå hjem igjen. (På hjemvei stopper jeg vanligvis ved et vanningshull). Jeg er ofte nysgjerrig på hva navn betyr og via nettet fant jeg ut at Detelina rett og slett betyr firkløver. Og når jeg ser eiendommen fra satelittbilde (Google Earth) så ser jeg faktisk at poolen er utformet som en firkløver. Det fjerde kløverbladet ser litt "avrevet" ut, det er plaskebassenget for de aller minste av firkløverens innbyggere.
I dag var det over 30 grader da jeg ankom Detelina og vannet måtte renne lenge før det ble kaldt nok til å vanne planter og dusje meg selv med.

Nada mas!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Only testing....

Mare Nostrum sa...

Funker :-)

Anonym sa...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»