19 november 2008

VINTER

Joda, vi har vinter her i Sør-Spania også. Dette er noe av utsikten vi har hjemmefra og det hvite i horisonten er Sierra de Nevada som allerede er snødekte og som har åpnet for vinteraktiviteter. Alpinsport er populært her også. Jeg kan ikke si at jeg har lagt skiene på hylla, så store hyller har jeg ikke, men tror nok at den aktiviteten er over for min del.. dessuten har de ingen hoppbakke her, så da så.

På kjøkkenet kan jeg imidlertid utfolde meg. Alt dette på bildet og litt til skal bli et måltid. Kjøttet er av vacuno, altså ku, men på norsk heter det okse. På latin heter kua vacca og har gitt navnet til ordet vaksine for det var fra kua man laget den aller første vaksine i 1796 og "vaksinerte" folk i mot kopper.
Vel, nok om det.. jeg har isbergsalat, et kokt egg, rød paprika, tomat, gulerøtter, avocado og litt blomkål (ble ikke med på bildet stakkar) og dette blir salaten pluss en god neve tørket frukt, frø og valnøtter. Litt Virgen Olive Aceite...
Skjønner ikke helt hvorfor jeg tok med dette kjøttet. Vi kunne faktisk hatt en vegetarmiddag uten å ha følt at det manglet noe.

Nada mas.

Ingen kommentarer: