27 mars 2006


Alt er tregt!

På besøk i mine gamle hjemtrakter måtte jeg jo selvfølgelig en tur inn til Stjørdal og Torgkvartalet.


Lørdag midt i største shoppingperioden ruslet jeg inn på Trogkvartalet. Masse folk der, man satt rundt om kring på alle spisestedene eller ruslet rundt. Men, duverden så stille! Er det noen som er død? Er det begravelseselskap? Bare en veldig lav summing av stemmer.

Det tok meg faktisk litt tid til å erindre at det er jo slik det er i Norge. Trøtt og tregt og et folk preget av unødvendig mye alvor. Jeg kom til å tenke på finsk fjernsynsteater fra 1960-tallet. Det var mere liv over det!

Ja, så måtte jeg ha et illustrerende bilde... og det var lett å finne! Web-cameraet fra Stjørdalsnett har stått med samme bilde siden 5.mars.... Ikke akkurat kjappe der i gården, men de har gode priser; om det skulle forundre noen?

Nada Mas!

Ingen kommentarer: