19 juni 2007

Visitt i Torremolinos



Siden jeg sist besøkte playaen i Torromolinos har man anlagt noen flotte palmelunder her og der. De gir en deilig skygge og lager et litt mere spennende inntrykk enn den tidligere playaen.






Jeg vandret lenger østover enn det jeg hadde gjort tidligere og fant dette fantastiske huset som er ganske utypisk spansk. Det ser nesten ut som et lite slott fra de arabiske emirater, men noen vet helt sikkert hva dette er. Det var ingen opplysninger å finne utafor og det var tydeligvis avstengt og f.t. ubebodd.











Bak kirken fant jeg denne bakgården, hvor det heller ikke fantes liv..... ingen bor der, alt gror igjen mens man venter på at bolig- og tomteprisene igjen skal skyte i været slik at man bygge noe nytt.














Nada mas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi-oi-oi, nå lengter jeg "hjem". Vekker gamle minner! Har vandret Playa Bajondillo til Playamar mange ganger. Noen ganger faktisk helt til Los Alamos (nesten ved flyplassen), men da tok jeg bussen "hjem".

Huset du lurer på heter "Casa de Los Navaja" og har sett ubebodd ut siden jeg var i Torremolinos første gang høsten 1995.

I mitt album fra ferien 1998 har jeg skrevet: "C d L Navaja, en tidligere sosietetsbolig." Mener min venninne i Benalmadena sa at Ayuntamiento'en eier huset og bruker det muligens til representasjonsbolig? Husker ikke helt...

Gleder meg til flere "vandrehistorier".