04 juni 2007


RUMPAN BAR

Rumpan Bar ligger i Fuengirola, et steinkast fra Hotell Pyr. Den er det mange benevner som "a hole in the wall", det vil si en meget liten bar. Dette at den er så liten gjør at folk kommer veldig tett innpå hverandre og snakke sammen enten man kan eller vil... - ja OKI, så går vi over til bildet....

Her er Göran, himself! Innehaver av Rumpan Bar og etterhvert har han blitt en meget god venn. Göran er ikke svensk, men Skånsk! Han er fra Höör, det er ikke så veldig langt fra Ystad (og Malmö), men han har veldig mange gode drinker og et fantastisk godt humør samt en humor som går hjem hos de fleste. Ja, så er han glad i dyr og har alt for mange katter hjemme. Jada, han har også Lotta, som styrer det meste med en kvinnes myke hånd, slik bare kvinner kan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En skåning med katter i en liten og hyggelig bar, fra mellom Ystad og Malmø? Det høres i mine ører ut som en veldig god venn.
Forresten: Når jeg hører om Ystad, tenker jeg på bøkene til Henning Mankell.

Håper du har det fint i Spania!

Masse hilsener fra Starlett. :-)

Mare Nostrum sa...

Claro amiga!
Jeg leser selvfølgelig også Henning Mankell! Det går litt fram og tilbake, men akkurat nå er jeg ved Svedbergs død.... dvs. "Ett Skritt Etter", selv om jeg har lest noen fra tiden etter oxo...