19 oktober 2008

Mare Nostrum, kalte jeg bloggen min da jeg startet for tre år siden. Da hadde jeg nettopp flyttet inn i et vakkertatico i en edificio ved navn Mare Nostrum.
Nå har jeg bodd i snart fire måneder i et atico i en edificio ved navn Los Jazmines og bloggingen har vært på null-nivå.
Jeg tror ikke jeg skal skifte navn på bloggen min, Mare Nostrum ligger på andre sida av gata og det er heller tvilsomt om vi blir boende her i mere enn sju måneder til. Det meste av plantene vi hadde i Mare Nostrum, fikk ikke bli med på flyttingen :-(... Men chilien ble med og den viste med alltydelighet i form av chiliprodukssjon at den var glad for å få flytte med oss.
Vi har chili nok for både slekt og venner og mye mye mere. Og jeg har lært meg å lage mine egne retter med chili.
Paprikaplanten ble også med på flyttingen og den produserte også så mye at vi måtte gi bort av overfloden.

Nå er høsten ankommet og med den kom Levanten siste helg. Den prøvde å drepe alt som var av planter, klarte å rasere paprikaplanten, men jeg har enda et lager av egenprodusert paprika - og dessuten chili så det holder!

Nada mas.

Ingen kommentarer: