12 januar 2008

LOMMEMANNEN

Ja, nå mener politiet at de har tatt "lommemannen". Pressen er overivrig og forteller oss om hvilket miljø han frekventerer, hvor han bor og om hans brors stilling. Det tok meg bare tre minnutter å finne fram til både navn og bilde via internett. Fy faen, tenk om han tross alt er uskyldig? Alle de opplysningene de la ut i media var akkurat det samme som om de la ut fotografiet og fullt navn og adresse. ÆSJ! "Vær Varsom-Plakaten" har nok falt ned i gulvet og kastet forlengst.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er helt enig med deg,Mare Nostrum.
Personvernet i Norge er i fare, og regelen om at noen er uskyldig til det motsatte er bevisst, gjelder visst ikke lenger.
Medias rolle når det gjelder forhåndsdømming er skremmende.

(Jeg fikk ikke til å logge på, har glemt hvordan man skulle gjøre det på blogspot. så jeg måtte opptre som "anonym", men legger lenke til bloggen jeg bruker for tiden

http://www.vgb.no/8978

Håper du har det fint i Spania!

Anonym sa...

Kan hende jeg skulle ha logget på med "kallenavn".
Nå prøver jeg ut om nicket mitt kommer fram.

Det er jeg som har skrevet den første kommentaren.
Og fremdeles enig med deg er jeg.

Starlett :)