18 november 2007

Endelig!

Jeg er medlem på et nettsted som heter Win-XP.no hvor jeg stadig får en del tips og nyheter som hjelper meg i internett- og PC-hverdagen. Her er en nyhet jeg har ønsket meg en stund, men det finnes også andre godbiter på nettstedet.

www.win-xp.no



Verdens første fjortisfilter

Skrevet av FredrikK92 Mandag 12 November @ 08:48
[ Administrasjon ]

Nettnytt FredrikK92 skriver Alt for lenge har vi gjennomgått i stillhet under tyranni og idioti. I begynnelsen var internett et sted hvor en kunne kommunisere intelligent med like lærde mennesker. Her er løsningen på barnslige foruminnlegg på nettet!

Konseptet bak ”StupidFilter Project” kom under en samtale mellom Gabriel Ortiz og Paul Starr. ”StupidFilter” ble i den samtalen sett på som en nødvendighet. Løsningen er et filter-programvare som skal oppdage og fjerne ord som bare tenåringer forstår. Blant annet skjellsord, sjargong, kryptiske bokstavkombinasjoner, ufinheter og fylleprat skal filteret luke bort. Filteret skal med andre ord fjerne kommentarer med for mye eller for lite blokkbokstaver, for mange tekst-melding forkortelser, overdreven bruk av "LOL" og utropstegn osv..


Kunne dette være noe for Win-XP.no sitt forum?

”StupidFilter” skal fungere omtrent på samme måten som andre spamfiltre. Gruppeleder Gabriel Ortiz sier til Fortune at filteret forhåpentligvis kan legges ut på nettet like før nyttår. Programvaren vil være åpen og gratis for alle, så her kan alle bidra til å gjøre det bedre.


Kilde: StupidFilter.org

Ingen kommentarer: